Niedziela Wrocławska

Odkrywali nauczanie Prymasa

Pielgrzymki w Domu św. Faustyny w Ostrówku

Ks. Łukasz Romańczuk/Niedziela

Miłośnicy Dróg Świętego Jakuba Archidiecezji Wrocławskiej odbyli Pielgrzymkę Szlakiem Prymasowskim pod hasłem: „Na drodze ku wolności”. Nasza redakcja towarzyszy pątnikom na tym szlaku.

W tym roku pielgrzymowaliśmy w ramach dziękczynienia za beatyfikację bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Na trasie była niewielka grupa ośmioosobowa, ponieważ w ostatniej chwili z różnych względów część grupy zrezygnowała z udziału w pielgrzymce. Wyruszyliśmy z Zuzeli, miejsca urodzenia kard. Wyszyńskiego, a zakończyliśmy w Poświętnem – zaznacza ks. Tomasz Gospodaryk, kapelan Dróg św. Jakuba Archidiecezji Wrocławskiej.

Pierwszy dzień i rozpoczęcie pielgrzymki to wizyta w wyjątkowym miejscu – miejscowości pierwszych 10 lat życia bł. kard. Stefana Wyszyńskiego – Zuzeli. Zanim jednak Miłośnicy Dróg św. Jakuba wyruszyli na szlak, mieli okazję wysłuchać historii związanych z kard. Wyszyńskim i Zuzelą. – Muszę przyznać, że moje wędrówki caminowe zatoczyły koło – mówi Leokadia Kowalczyk, dodając: – Było to kilka lat temu, kiedy po raz pierwszy wyruszyłam, wraz z Miłośnikami Dróg św. Jakuba tym szlakiem. Zanim zdecydowałam podjąć się tego trudu, św. Jakub wielokrotnie upominał się o to, stawiając na mojej drodze różnych ludzi, którzy mi opowiadali o drogach św. Jakuba.

Pielgrzymowanie za każdym razem jest inne i zwraca się uwagę na różne detale. Na naszej drodze pojawiło się wiele życzliwych osób, które ucieszyły się z naszego widoku. Przemierzaliśmy przez tereny, gdzie swoje liczne gniazda mają bociany i mogliśmy podziwiać ich piękny lot. W tych niewielkich miejscowościach, które mijaliśmy, niejednokrotnie wzbudzaliśmy zainteresowanie miejscowej społeczności. Wiele osób wychodziło na ulicę, aby się przywitać, powiedzieć: „Szczęść Boże”. Pokonując każdy następny krok, mogliśmy podziwiać piękno lokalnej przyrody. Krótko komentując, można powiedzieć, że „Polska to piękny kraj”. Charakterystyczne jest też to, że jest wiele przydrożnych krzyży i kapliczek, a na wszystkich słowa: „Boże błogosław nas”.

Nie jest tajemnicą, że każdy ma swoje camino. Zatem osoba rozpoczynająca wędrówkę szlakiem św. Jakuba sama decyduje, jak chce spędzić ten czas. Cisza jest sprzymierzeńcem pątnika, bo to odpowiednia przestrzeń na spotkanie z Bogiem. Tej było sporo na szlaku.

Ośmioosobowa grupa “caminowiczów” odwiedziła wiele pięknych miejsc: sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej czy Dom św. Faustyny w Ostrówku. Był to czas spotkania z Panem Bogiem, rozmowy z napotkanymi ludźmi i dawania świadectwa wiary.

To także zaproszenie od uczestników pielgrzymki, aby spakować plecak, ubrać buty i wyruszyć w drogę szlakiem św. Jakuba. A materiały z pielgrzymki są dostępne na naszej stronie www.wrocław.niedziela.pl oraz Facebooku.

2023-07-25 13:19

Wspólnota, która leczy

Upały nie przeszkodziły pielgrzymom

Kamila Wilczyńska

Odradza się piękna tradycja pielgrzymowania, która, mamy nadzieję, będzie pod-trzymywana przez kolejne pokolenia, a może nawet rozszerzy się na kolejne parafie. Niech będzie ona przykładem żywej wiary i niezłomności w jej wyznawaniu.

Meksyk: 18 pielgrzymów zginęło w wypadku autobusu

2024-04-29 11:17

Adobe Stock

Co najmniej 18 osób zginęło , a 12 zostało rannych w wypadku autobusu 28 kwietnia w Meksyku. Według lokalnych mediów większość ofiar, to pielgrzymi z Guanajuato, którzy udawali się na pielgrzymkę do sanktuarium w Chalma.

Jasna Góra: zaproszenie na uroczystość Królowej Polski

2024-04-29 12:48

Na Maryję jako tę, która jest doskonale wolną, bo doskonale kochającą, wolną od grzechu wskazuje o. Samuel Pacholski. Przeor Jasnej Góry zaprasza na uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski 3 maja. Podkreśla, że Jasna Góra jest miejscem, które rodzi nas do wiary, daje nadzieję, uczy miłości, a o tym świadczą ścieżki wydeptane przez miliony pielgrzymów. Zachęca, by pozwolić się wprowadzać Maryi w przestrzeń, w której uczymy się ufać Bogu i „wierzymy, że w oparciu o tę ufność nie ma dla nas śmiertelnych zagrożeń, śmiertelnych zagrożeń dla naszej wolności”.

Bp Krzysztof Włodarczyk: szatan atakuje dziś fundamenty...

Święta Mama

Każde cierpienie połączone z Chrystusowym krzyżem...

Świadectwo: Maryja działa natychmiast

Rodzina

Sosnowiec: bp Artur Ważny – nowym biskupem sosnowieckim

Matka Boża Dobrej Rady

Maryjo ratuj! Ogólnopolskie spotkanie Wojowników Maryi w...

Legenda św. Jerzego

Święci i błogosławieni

Znamy datę prawnego objęcia urzędu biskupa...